Saturday, April 23, 2011

Coco Lahirkan Anak Shiro



Shiro lahir pada 9.9.2009 .. dan anak dia lahir pada 14.2.2011 , comel je date-date tu kan? Hah ? Saya belum cerita pada korang yang Shiro dah ada anak ? Ops ! Sorry guys !!!!

Saya pun nebes gak masa Coco nak lahirkan anak ... ye laa... mane laa tau dia kawen ngan kuceng tepi-tepian lagi ke *hasilnya adalah gegurl*.... adoiii ... , bukan lah nak mengeluh nape .. cuma kucing kampung ni beranak skali banyak ... pastu cepat kawen .. nanti kalau dah beranak pinak , canne lak saya nak jaga ? Ish .. cam tak mampu jek .. Nak buang , sayang pula ...

Ok , berbalik pasal cerita saat Coco nak melahirkan anak ... saya sangat risau .. sebab ni first time saya nak sambut anak kucing sendiri ... *Coco + Shiro = baby kucing yang cantik menawan da'BOMB!* ... memula tu .. saya tengok Coco tak tentu arah .. macam tercari-cari je ... saya tanya kawan saya ... kawan saya kata "masa dah time" . Nebeeesss.... Nebeeesss... di tambah pulak saya terjumpa setitik air bercampur dengan darah ... lagi laa menguatkan fakta yang Coco akan beranak pada malam 14 Februari 2011.

Secara kebetulan .. rakan-rakan saya dari Kuala Lumpur bertandang di rumah ... dan saya bersyukur mereka semua memang ade pengalaman dengan kucing beranak ... saya banyak tengok je laa kali ni ... Sejam gak tengok Coco ni tak tentu arah .. tapi tak beranak-ranak lagik.. so saya pun bawaklah rakan-rakan saya round-round ke Danga Bay.... malam itu kami balik dalam sekitar jam 3 pagi ...

Gambar ni di ambil pada malam kejadian ... kawan-kawan saya sedang giat mengurut perut coco... sedih nengok Coco masa ni ... Beranak .. bukan senang .... sayang Coco... if korang leh nampak la... air ketuban bercampur darah dia dah keluar time ni ... lepas tu kitorang terus keluar....


Sampai je rumah saya terus je meluru ke bilik *Coco , memang saya letakkan di dalam bilik tidur saya , senang untuk saya pantau dia kalau dia beranak* , bila bukak je pintu ... Tuhan je laa yang tau apa yang saya rasa ... Anak kucing !!!! Ya Tuhaannnn.......!!!!!


Gambar ni di ambil beberapa jam selepas anak-anak kucing di lahirkan


Gambar ini di ambil pada hari ke-2 kucing-kucing kecil itu di lahirkan.




Coco selamat melahirkan 5 ekor anak kucing yang besar-besar belaka ... 4 color Shiro dan 1 ekor color Coco... sayangnya ... yang satu-satunya color Coco , mati..... *Sedih*

Dan .. malam tu juga kami gali lubang depan rumah .. tanam anak kucing ... tanam uri ... bersihkan bilik .. sebab ade kesan darah-darah kucing di sekitar kawasan Coco beranak... Dan saya sangat bersyukur sebab akhirnya saya dapat juga tengok anak Shiro ! :)



Gambar ini di ambil sehari selepas anak kucing di lahirkan
*sayang coco*








No comments:

Post a Comment