Wednesday, May 25, 2011

Shiro ~ Kurus


Dah lama saya tak update blog ni, secara kebetulan banyak pekara yang berlaku dalam dua tiga minggu ni…. Ayah saya masuk hospital lah… pakcik saya meninggal la… haihhhh ….Sampaikan semalam, saya terperasan yang Shiro cam kurus je …. Saya terfikir-fikir … kenapa ye Shiro kurus pulak ? Saya dah belikan Royal Cannin untuk dia, air gamat , makanan basah … tapi macam dia kelihatan kurus je …. Pastu baru saya teringat .. saya dah 3 minggu tak pelok-pelok dia … tak ceoum-ceoum dia … mungkin la…. Pastu saya terus je ambil Shiro dan bawak dia round naik kereta …. Dan usap-usap badan dia … korang tau..punye laaa gedik Shiro…. Sampai terbaring-baring si gemok saya mintak di belai …. So saya simpulkan bahawa Shiro telah mengurus disebabkan oleh KURANG KASIH SAYANG …..



So kengkawan , bagilah kasih-sayang yang lebih terhadap haiwan peliharaan anda :)


Tapi saya berpuas hati bila saya bawak dia jalan-jalan ... orang semua cakap

"eeeee besarnye !!!"

"eh kucing ke anak harimau ni ?"

"bagi makan ape ni?"


Kiranya Shiro still besar laa dari kucing lain .. cuma ... mungkin sebab saya dah biasa tengok dia lagi besar dan gemok.. cam mane pun ... rakan-rakan opis pun cakap Shiro macam dah kurus sikit... *frust* , so saya bercadang nak luangkan masa yang lebih untuk menggemokkan Shiro balik ....

No comments:

Post a Comment